Mitt nya lätta liv efter framgången i Biggest Loser Sverige 2010

Glädjer mej!!!

Ser med förväntan fram emot denna veckan.

Å vad jag väntar på att äntligen få göra den bröstreducering som jag drömt om i stort sett hela livet……..! Jag hoppas det blir mindre populärt att förstora sina bröst hos unga tjejer i framtiden, ja nu menar jag förstås de som skaffar jättetuttar för att synas o imponera??? De har ingen aning om vilka hälsoproblem man kan dra på sej under åren med att bära på för stora o tunga bröst. Axlar, nacke migrän mm mm i all oändlighet och svårighet att finna passande kläder då en del supertunna tjejer har överdimensionerade bröst det harmonierar inte särskilt väl heller med helheten. Däremot förstår jag de som verkligen inte har några bröst alls och skaffar sej NORMAL stora bröst för sitt EGET välbefinnande. De kommer säkert heller inte att  ha några besvär utav dem.

Själv kommer jag kanske bara att få tillbaka den B kupa jag hade i tonåren (innan vikten började öka på allvar) då jag inte har mer vävnad och underhudsfett kvar än att det räcker till det. Vad gör det bara jag slipper alt löst skinn som hänger nästan ner till naveln och som väller ut under armarna vilken bh jag än väljer…alltid ploppar det ut någonstans *S*. 

Glädjer mej till att kunna sova på mage igen som för väldigt länge sedan….Sista 30 åren har jag fått dra o flytta runt brösten för att finna en smärtfri lösning på att kunna sova på mage och oftast funkar det inte ändå. Bagateller…ja men glädjer mej i allfall och hoppas verkligen det kommer lätta lite på axlar o nacke även om det skinn som försvinner inte ens kommer väga knappa 800 gram. Skadan i mina axlar är ju redan skedd då mina alltför tunga bröst gjort stora fördjupningar i skelettet efter tyngden från mina Bamse stora feta bröst under alla år. Dessutom sliter man med massa exem under brösten o det är smärtsamt vill jag lova.

första minnet Rune har av mej är i början av 90-talet då han sprang bakom mej på en hundutställning i Göteborg o undrade vad jag gjorde *S* jag fick ju alltid hålla ena armen under brösten när jag började springa i ringen annars hade de gungande bomberna nog slagit ut mina framtänder o ryckt nacken av mej. HEMSKT!!!!!! Och såååå smärtsamt.

Längtar så efter att kunna springa utan att behöva göra på samma sätt framöver…även om jag kanske bara har 1/3 kvar idag så gör allt skinn att det rycker o sliter i nacken….så jag får hålla på samma sätt vid hård träning även idag….Tittade precis på en film från Stockholm i december och jag ser bara mina stora gungande bröst när det är hundarna man vill se…..Ha ha ha vi får väl se i framtiden om jag fortsätter vinna…….Kanske såg domarna bara mina bröst istället för hunden säger en del hi hi hi. Jag tror väl snarare det är negativt med detta guppande men det får tiden utvisa *S*!!!!!!

Skönt skall det i allfall bli och jag är inte ett dugg orolig inför torsdagens operation…bara rädd jag blir förkyld alla omkring mej är ju sjuka. Det måste bara bli utav nu!!!!!! Vill inte vänta en dag längre.

Största anledning till att jag tränat så intensivt sedan i höstas är att jag som snart blir 60…..måste vara i extra bra kondition när man skall sövas och jag har blivit mycket uthålligare o piggare genom min träning och flåsar knappt vid träningen längre alls. Känns jättebra att lungkapacitet, hjärtfrekvens och blodtryck mm är på topp nu, mer kan man inte göra jag är väl förberedd vill jag mena. Det där med rökstopp flera veckor innan har ju heller aldrig varit ett problem för mej *S*….Vet inte om samma gäller för alkohol men det har jag ju heller aldrig använt (för jag tycker allt smakar skit) så jag påstår mej vara väl förberedd!!!

Däremot har jag ju missbrukat mat hela livet vilket inte heller är bra………..men nu sista veckan skall jag inte bara koncentrera mej på att ta bort de 2 kg jag vill få bort…utan tänka mer på vad kroppen behöver. Kanske börja äta en skiva bröd till frukost tex och verkligen laga bra middagar o inte sallad utan riktigt riktigt näringsrik mat. finns ju många lager i kroppen som kanske töms när man uppnått min ålder vilket är viktigt att man inte är utan inför en operation….Inte vet jag men inbillar mej det i allfall. 

Tror det får bli lax (bra fett) till middag idag o kanske potatis (90 gram) vilket jag äter endast i undantagsfall….Mager kesella blandad med gräslök..Ja, så får det bli!!!!

Blir en sväng till gymet också i eftermiddag…….Annars kanske inte Rune motiverar sej till att gå dit idag……Hoppas det kommer fungerar för honom att träna tidig morgon de närmaste månaderna och att Anna Klang hänger på…Jag har träningsförbud i ca 8 veckor (visst mycket längre vid bröstreducering än vid förstoring sa de)…Vi får se….Tiden att opereras på är perfekt för mej..blir ju inget springande förrän i England i mars och då visar jag bara en hund…! Visserligen skulle vi nästa vecka åkt till Koh Samui i Thailand med underbara Diana o Andre Kok….men de far på skidsemester istället o så tar vi Thailand till nästa vinter istället får vi hoppas.

 

Just nu är detta prioritering Nr 1 för mej!

 

Lämna en kommentar