Mitt nya lätta liv efter framgången i Biggest Loser Sverige 2010

Arkiv för 8 januari, 2013

Dag 2….Nu kör Vi!!!!

Dagen i går gick lätt som en plätt…så är det alltid när man verkligen bestämmer sej. Mycket värre att gå och fundera på vad man skall göra åt saker man inte är nöjd med eller oroa sej över hur allt har blivit!!!!

Stanna upp…..Bestäm dej för vad DU vill och sätt genast igång o ta tag i det som du vill åtgärda..Vad det än gäller. Man mår bara ännu sämre av att skjuta upp saker o oroa sej över hur det har blivit eller hur det skall bli.

GLÖM ALDRIG att det är DU o BARA DU som bestämmer hur det blir med sådana här saker som vikt, motion och välbefinnande mm. Man får inte allting serverat i guldskålar men det är värt att kämpa för det. Belöningen kommer i efterhand och jag lovar det är värt det!!!!!!!

En del undrar varför jag äter soppa så ofta……Först o främst för att jag tycker om det…och sedan kom jag på idag att det nog är ett surrogat för att jag inte längre kan/vill äta flera liter SÅS som jag alltid gjorde tidigare. Soppa är ju faktiskt en form av sås (Helt ok att tänka så för mej i allfall…Dessutom har jag inte på 40 år gjort sås på smör o mjöl…..Sedan min tid på 70 o 80 talet med Weight Watchers……Men vad hjälpte det när jag ändå hällde över litervis varje måltid)!!!

Idag blev det då…..

FRUKOST: Stor Isbergsallad 125 g med 50 g Kassler 25 g hård ost 28% 1 msk lättdressing 25 g paprika 5 skivor gurka 1/2 tomat..
en stor kopp te och Fun light.

MELLAN: Apelsinjuice 0,5 dl

LUNCH: Tomatsoppa med 100 g kokt blomkål…(Tack Anna för denna ide….jag brukar ibland lägga i osttärningar, men jag hade redan
ätit min mängd ost idag så då blev dett jättegott istället).

MELLAN: Efter träningen Nutrilett Choklad soppa som jag blandar själv innehåller 110 kcal…De färdig blandade i portionspack
innehåller mycket mer.

MIDDAG: Kokt blomkål o broccoli 200 g med 50 g tärnad kassler över samt LITE riven ost in i ugnen….och MUMS!!!

Tror det blir för sent sedan för något mer……annars kanske 1/2 äpple om jag vill.

Glömt tala om MITT resultat från igår……..Minus 0.9 kg…bra början o lättast att minska första dagarna så klart men allt åt rätt håll är ett steg i rätt riktning…….Jag gör ett diagram som jag tittar på när jag tycker det blir trögt och behöver motivation (på kvällen vid tv:n *S*)….Det hjälper jag lovar…Lycka till. Nu iväg till gymet!!!!!