Mitt nya lätta liv efter framgången i Biggest Loser Sverige 2010

Hann inte!

Hann tyvärr inte fullfölja bloggen igår……hann inte till gymet heller av massa orsaker o anledningar PÅ RIKTIGT!!!! Tänkte därför åkt in med Rune kl 6 i morse, men somnade vid 3 tiden inatt och hörde inte ens klockan i morse utan väcktes utav Roy kl 9.30 som skulle ha hjälp med fakturor..GENAST…så klart. Sedan hundar, Jonnie som kom för sin frukost (får väl öppna fik snart här..ingen kommer ju samtidigt) slängt ut en av våra granar (den som barrade mest) säkert pga att den inte fått vatten mer än en gång *S* och pga att de andra två vi har är oäkta hi hi.
Hade tänkt hinna åka o shoppa med Sandra idag och visa runt lite men tiden rann ifrån mej igen…hann bara äta en kombinerad frukost/lunch sallad med 4 crabfish och 30 gram fetaost…samt en stor kopp ljummet te..eftersom jag inte hann sitta stilla o äta utan irrade runt som en yr höna o grejade med allt. Iväg till blomsteraffären o beställde blomsterarrangemang som vi skall ha med bort på söndag *S*….hemligt än! Sedan hämtade ny medicin för Jonnies värk o onda rygg…alla tabletter han löste ut för 2 veckor sedan förkastade denna nya läkaren o nu gällde tydligen helt annat enligt honom. suck, man får vara väldigt rik för att kunna ha råd vara sjuk. Iväg till Gymet och tränade så intensivt i 1.15 att jag var dyngeblöt när jag rusade ut i kylan o snöstormen igen för att möta Roy o åka vidare till Skara o handla mat…Sedan tillbaka till blomsteraffären i Götene till kl 6 och godkänna blommorna och så hem i all hast där Rune precis stekt klart tacon och hacka grönsaker. Gott var det att till slut få sätta sej ner en stund…..mina stackars ben som faktiskt blivit så mycket starkare sista veckan och klarar mycket mer just nu…var nog glada för lite vila *S*……Efter spännande news idag så känner jag mej uppspelt o lite rastlös…och nu är det bara knappt två veckor kvar tills min ”surgery” ååå vad jag glädjer mej!

Igår åt jag den omeletten jag planerat till lunch o senare på kvällen blev det köttgryta gjord på kotlett med champinjoner o morötter och creamfresh med chili som stark sås. Blomkål o brysselkål till o de som ville fick duchesspotatis. Riktigt gott….ja inte potatisen det är bland det äckligaste jag vet trycker man på dem så är det som potatismos inuti *S*!!! Men det fanns andra som gillad dem hi hi!

Alltför lite åt jag igår o inte de 6 mål jag brukar så i morse stod jag kvar på samma vikt som igår morse o efter idag tror jag inte heller det händer så mycket…har ju faktiskt bara ätit tre gånger idag också…salladen, taco kl 18.30 då våra vänner från Holland kom igen och sedan glass till efterrätt (faaaaaaaaaan) Så såg vi några avsnitt av Biggest Loser sedan 2010…och vi ångrade genast att vi ätit glassen både Rune o jag. Natti måste sluta kl är 3.20!!!!!! Dygnet räcker inte till längre…….

Lämna en kommentar