Mitt nya lätta liv efter framgången i Biggest Loser Sverige 2010

Jag är sur!!!!!!

På vem eller vad??? Jo på mej själv så klart som för det första åt middag för sent igår efter Gymet (hann INTE innan) VÄRLDENS SÄMSTA URSÄKT!!!!!!!!!! Och sedan ännu senare bröd o te!!!!!! Att hjärnan inte kan ha en spärr när man gör något som man egentligen inte vill göra……Näää så enkelt är det så klart inte då hade många överviktiga inte burit på alltför mycket vikt.

Bävade så klart inför morgonens invägning och man väger som man förtjänar…Och jag hade inte gått ner något sedan i går morse sååå klart. Jag kan nog vara väldigt glad att jag inte gått upp ett enda hg istället så jag får väl försöka nöja mej med det. Hade planerat att tappa 0,5 kg några dygn till men så blev det ju inte nu! Så resultatet är ju därför fortfarande -1,4 kg.

Jäääääävlar vad jag skall sköta mej i fortsättningen……Finns inget annat ord för detta just NU!

FRUKOST: Jag är mätt sedan igår så det blev bara Fun Light och 0,5 dl Apelsinjuice. Förr åt jag ALDRIG frukost förrän vid 3 på
dagen eftersom jag ju då åt till kl 3 på natten…….Numera tycker jag frukosten är dagens bästa mål för då är man
riktigt sugen o hungrig om man inte äter efter 18 kvällen innan, som det skall o bör vara (I allafall för mej).

MELLAN: Ett skalat äpple.

LUNCH: Bör jag laga till nu….men är fortfarande inte hungrig, måste ändå snart göra något för att inte bryta det planerade
matintaget alltför mycket. Hade ju varit bättre jag ätit nu på morgonen o förmiddagen och bara druckit i eftermiddag
istället……Tror det kommer bli omelett på ett ägg och ca 35 gram kassler (för det är vad jag har kvar…normalt tar
jag minst det dubbla till lunch gärna 100-125 gram av kött, fisk eller fågel till lunch eller middagen. Det är inte de
bra råvarorna vi lägger på oss utav utan all annan skit! Istället för vatten har jag börjat ta en msk mager grädde i
omeletten det binder samman den på ett mycket bättre o smakrikare sätt….Paprika i olika färger steker jag gärna upp med
kasslerna innan jag häller äggblandningen över..salt o vitpeppar använder jag i ”lagom” dos. Japp så får det bli…!!!

Nu ut i köket o börja med Lunchen och sedan hoppa på att skura Kenneln igen…mina MONSTER springer ut o in o gräver sej ner till Vladivostok stup i kvarten……Lika lerigt är det nästan på vägarna i skogen på andra sidan vägen här just nu o dit hinner vi ändå inte idag. Måste förbereda middagen för våra gäster som kommer i em och borde verkligen hinna gymet innan också….så då får jag skynda på….Återkommer hur denna dagen slutade matmässigt tonight!!!!!!!

2 svar

  1. Hei Florence, ville gjerne lest hva du skrev, men jeg synes hvit skrift over tre spalter på sort bunn er utrolig tungt å lese – du vet, for oss gamle (og sikkert noen andre også). Kan du vurdere å endre det til grå eller hvit bunn m/sort skrift? Evt. litt større typer.

    10 januari, 2013 kl. 13:49

    • Trodde var och en kunde ändra storlek på texten på sin egen dator..du vet jag kan inget om det här…är ju data idiot..O gubben hinner o kan tydligen inget om min dator längre heller….???? Vi får se..men pröva om det går förstora din text det kan jag göra på min Mac i allfall….Kram flo

      10 januari, 2013 kl. 14:12

Lämna en kommentar