Mitt nya lätta liv efter framgången i Biggest Loser Sverige 2010

Dag 3!

Fullt upp som vanligt hinner knappt tänka..massa telefonsamtal på listan till olika instanser o man blir ju fast i timmar bara i telefonkö på de olika ställena o ofta får man skjuta upp massa saker till annan dag för personerna i fråga man söker har ledigt, är på kurs osv i all oändlighet…. Idag fick jag i allafall tag i några jag sökt länge o så är det alltid massa räkningar som man får ringa på och kolla om man betalt…eller ibland har man fått krav som gått iväg precis den dag man betalat…suck jaaaa detta tar massor av onödig tid för mej i varje fall.

Ikväll får vi besök från Europa och jag måste inhandla något lämpligt att äta IKVÄLL när de kommer (lämpligt för vem då…alltför sent om kvällen *S*)?

Måste hinna till gymet innan någon timma i allfall med intensiv träning…Plötsligt var klockan 4 o jag kastade mej iväg. Apoteket, Blomsteraffären o beställa fin ge bort bukett tills helgen, elaffären för att kolla offert till luktavfuktare för vår grund i huset….Sedan Gym, hur skulle jag hinna allt detta nu? Jag kände mej så stressad att det riktigt kröp i mej o då brukar jag istället bli som handlingsförlamad av alla lappar jag har i fickan som jag inte får glömma. Väl inne på ICA (Jag älskar att handla)…..Då tar det tid, för jag läser faktiskt på alla paket o jämför kalorier och innehåll väldigt ofta o särskilt med nya produkter..Det blev mycket sallad..en ny krispig sort som kostar bara 10:- nu, kiwi, morötter, champinjoner, zucchini, avocado, paprika, små tomater. Rökt skinka, keso, thaisoppa, tomatsoppa, sparrissoppa. Tre mörka chokladkakor för 10:- idag…..Klart jag köpte det!!!!! Varför?????? för att det var såååå billigt, min jävla idiot…..att jag aldrig lär mej. Stor påse mjuka kola också 10:- nu bra att ha hemma till barnbarnen…för jag gillar ändå inte sådana…Men ändå dumt av mej för Rune gillar ju ALLT *S*!!!
Fun Light safe….Arraks kakor och Gröna Dammsugare och Havreflarn. Jag väljer alltid de slags bjudkakor som jag aldrig skulle sätta tänderna i när vi väntar besök hi hi hi. Hade det istället varit kärleksmums eller hallongrottor eller något annat smaskigt så hade det kunnat gå väldigt illa redan på hemvägen i bilen *S*!!!
Idag tittade jag inte ens åt Julgodiset eller Hälsogodiset..jag brukar dras just dit o plocka några få bitar i en påse (det brukar se ganska löjligt ut när jag kommer till kassan…typ hälsogodis för 4.80 eller så) Det syns knappt i påsen o påsen väger nästan mer ibland ha ha ha. Glad jag lät bli idag men köpte kartong med Cola Zero för får väl försöka festa till det med det när gästerna frossar i gott bröd o kakor om natten kanske. Klockan var 10 i 6 innan jag var på väg hem med allt o inte hade jag hunnit till gymet…..Ringde Rune o bad honom bära in allt innan han skulle börja trimma en cocker på besök eftersom jag planerade att bara vända o åka till gymet trots allt annars skulle jag bara fastna vid tv:n och ångra ihjäl mej för att jag inte tränat. Funderade på massa ursäkter varför jag inte skulle vända o åka in men stolt som en tupp över mej själv gjorde jag faktiskt det och brände i allfall 750 kcal!! Det är vad jag brukar förbränna på 1,5 timmas träning på crosstrainern, roddmaskinen och lite cykel. Lite i förhållande till många andra/yngre/duktigare men för mej gör det gott….Med min nuvarande diet är det så gott som hela dagsintaget. Glöm inte vad jag sagt om att det är ALLTFÖR LITE egentligen men jag vill göra en kickstart så några veckor så här är ingen fara. Värre var det när jag åt alltför lite fett under Biggest Loser månaderna o mitt hår bara rasade efter ett tag (självförvållat) de rekommenderade mer bra fett än vad jag valde att inte äta.

Vikten Minus 0,5 sedan igår…..Nu -1,4 på två dagar ganska ok faktiskt, jag får vara nöjd för denna gången är det ju inte precis 35 kg jag skall gå ner denna gången.

FRUKOST: Kalvsylta 100 g en liten rödbeta o 4 skivor inlagd gurka stor kopp te o fun light.

MELLAN: Apelsinjuice 0,5 dl.

LUNCH: Champinjonsoppa med 50 g crabfish o 25 g röd paprika.

MELLAN: Halvt äpple utan skal.

MELLAN: Nutrilett Choklad shake.

MIDDAG: Stekt lax 100 g, grönkål 150 g , kesella 3 msk med gräslök o röd kaviar 1 rågad tsk.

Borde varit stopp där men Gästerna kom sent o för att parningen mellan våra hundar gick fort o lätt (då måst vi ju fira!!!! KORKAT??? Ja så klart!!!) dukade jag upp varmt bröd och skinka, ost, grönsaker mm samt kakor.

Jag tog en kopp te toppen på en fralla (och grävde ur innehållet som vanligt för jag gillar inte innehållet bara den hårda skorpan)…2 skivor rökt skinka o två skivor gurka…fast jag ätit en timma innan o inte var ett skit hungrig…..Fattar inte varför men det är lätt att säga i efterhand.
Hur mycket vitlöksbröd o frallor MAKEN åt handlar inte denna historia om så det utelämnar jag för omvärlden…men han må ångra sej när det är dags att väga sej till morgonen vill jag lova. Och det vill jag helt säkert också….Faaaaaaan!!!!!!

Värsta och bästa är att vi kommer ha besök i ytterligare två dagar innan vännerna återvänder hem och den dagen de åker kommer nästa gäst från vårt grannland hi hi hi. Får bygga upp min styrka att motstå frestelser bättre för hon lär nog stanna i många dagar!!!! Kul förstås…bara så mycket jobbigare att följa sin matplan.

Inatt har vi betalat räkningar, matat hundar pratat om vad i hela friden vi skall bjuda på i morgon kväll (så vi kan stå emot, samtidigt som vi vill göra något gott till dem så klart) Jo jag köpte sådana där runda potatisar…duchess tror jag det var för de ser ju snygga ut o så får jag kanske köpa ytterfile som vi tycker om, den är oftast så ren o fin o mager. Tror inte jag kan köpa hem någon smaskig sås för då lär om inte jag så Herr Brunberg Johansen dyka ner i den direkt *S*…..Och jag vill ju inte förstöra för honom heller… Ja ja vi får se vad det blir….

Några av Er har kanske sett den fina ”godis” korgen Rune fick ikväll med kanelstänger, lakrits pinnar, strupwaffels mm mm mm från våra Holländska vänner..Jag hade förbjudit dem köpa med just Strupwaffels för det är ABSOLUT det bästa Rune vet o jag också för den delen så korgen innehöll BARA en påse med dessa läckerheter tack o lov. Jag fick en jättefin o vacker mycket ovanligt ljuslykta…..Sååååå mycket bättre och innehåller ju 0 kalorier, TACK för det mina vänner!!!!

Nu är klockan snart 3 på natten blääääääää vill inte vara vaken nu, men hade lovat några av Er att skriva min dag här och morgondagen är till bredden fylld med andra aktiviteter o ärenden så bäst få det avklarat nu….Snart godnatt till Er alla som jag hoppas sover gott!!! Fortsättning följer i morgon…….

Lämna en kommentar