Mitt nya lätta liv efter framgången i Biggest Loser Sverige 2010

Aj aj aj!!!!!

Det gör verkligen ont att mest sitta o ligga vill jag lova, särskilt när man inte är van att slå sej till ro så långa stunder i taget.

Detta har nog varit min mest lata och avslappnande vecka någonsin (tror till o med jag var mer igång efter min bukplastik för 2 år sedan…nja kanske inte, men man glömmer så fort). Första dagarna vill man bara vila o sova sedan kan man inte sova mer…….orkar inte se på tv hela tiden heller..det blir såååå jobbigt att läsa tv tidningen 100 gånger om dagen *S*. 

Tror Rune är ganska lycklig jag orkar liksom inte jaga igång honom heller hi hi hi skönt när vi bara vältrar oss i tv soffan under värmepumpens plusgrader…..Han njuter nog mest tror jag, inte har han behövt laga mat till mej heller för jag har inte direkt haft någon aptit o när han väl är hemma på kvällen då är det för sent för mej att äta…..Jaaaaaa självklart har det märkts på vågen *S* inte bara de 9 hg skinn som försvann förra torsdagen utan drygt 3 kg till……Underbart…….Men längtar nu efter matlust och att få börja starta dammsugaren mm mm mm det gör man ju flera gånger om dagen annars men nu har jag verkligen låtit bli….för att sårläkningen skall gå så bra som möjligt.

Bröstreducering är ett större projekt än motsatsen och det blir mycket snittytor, från jag kom hem har jag tagit tempen morgon o kväll och om den gick över 38-38,5 skulle vi ringa till Kliniken genast. Jag har ännu inte legat över 36,9 som max och nu skall tydligen största risken för infektion vara över, men det gäller att hålla koll.

Glädjer mej över att börja prova kläder men har inte riktigt motivationen än…några dagar till så…….Största förändringen är allt skinn som vällde ut framför armen i armhålan på kläderna …är borta!!! När man inte blir opererad privat (jo jag opererades på en privatklinik då landstinget inte kunde….dessutom fick jag en numera pensionerad Plastikkirurg Clas Lossing, den bäste enligt många, jag har ingen aning….time will tell *S*) görs bara det allra viktigast och de korrigerar inte fläskpåsarna som hänger under armarna där brösten tidigare fyllt ut massor med hud så man inte ens kunde hålla armarna mot kroppen…inte heller får de dra upp hängade skinnpåsar på mellangärdet eller förbättra eller fettsuga ….. vilket jag kan tycka är helt ok…….Vi som haft enorma bröst ett helt liv bryr oss inte så mycket om ifall vi har toppiga, väl utfyllda snygga bröst utan vi är så tacksamma o glada om vi bara får bort lite skinn  och upp dem 1/2 meter si så där…..!! Det är lycka det!!!!!! Kunde inte ens tänka mej det skulle kännas så lätt framtill hi hi. Hade jag velat ha inlägg för snyggo bröst hade jag fått gjort privat. Det kändes inte alls så viktigt för mej…….i alla fall.

Resultatet får jag se i morgon vid återbesöket hos Clas……..ser fram emot det!!!!!!!! Det känns som A kupa under allt bandage men hoppas på B……Fanns inte mycket att trolla med under skinnet som Claes sa till mej men han gjorde av det som fanns. Vi får se i morgon…då skall bandaget bort o brösten teipas om…..hi hi det räcker tydligen med lite bred tunn tape nu..de hänger inte ens o så skönt slippa bh…det har jag ofta fått bära även på natten föra att inte trassla in mej i mina låååååånga bröst. Verkligen ovanlig känsla men sååå härlig. 

En sportbh skall man använda nu i början och sedan …….. SHOPPING here I come!!!!!! Tror nog det kommer bli en del nya underkläder framöver och bh med halvkupa och och och åååååå Anna Klang du följer väl med mej!!!!!!!

Trosmani har jag ju redan sedan två år…har alltid beundrat kvinnor (oavsett storlek) som har en vacker kropp med snygga underkläder men för mej har alltid alla trosor hur snygga de än varit rullat ihop sej under hängmagen (innan bukplastiken) och helt enkelt försvunnit så fort jag tagit ett enda steg…, suck inte kul vill jag lova. Gör inget om man är bred har kvinnliga fylliga former bara man inte har allt häng, vilket jag nu inte har hurra!!! Jo överarmar, lår,  hängröv mm mm de finns så klart kvar men det lägger ingen sordi på min glädje nu!!!!!!!

Har så många roliga (ja nu efteråt ja) bilder av mej innan Biggest Loser tiden i underkläder….sedan efter viktnedgången med magen kvar o sedan efteråt…skulle gärna dela med mej men tror inte det är tillåtet så ni får helt enkelt tänka er…….

Någon gång skall jag sätta ihop dem för min egen skull o bara titta o njuta o jämföra….kan jag visa när jag kommer till Ålderdomshemmet om 40-50 år…har jag tänkt mej. Undrar om man kan använda Färdtjänsten till att bli körd på Hundutställningar….Näää kanske inte..Ja ja det får jag bekymra mej om då….

Nu kom Rune hem sjuk o grön i ansiktet o med migrän liknande huvudvärk…….Blir väl till att ta på sej rollen som FLORENCE NIGHTENGALE då o pyssla om honom……Näääääää hoppa han somnar några timmar o mår bättre sedan….

Jäklar vad jag längtar efter att kunna börja träna igen…….Efter alla mina månader av kontinuerlig träning inför operationen och med några tappade kilon känner jag för första gången att jag har muskler på MAGEN?????? Klämmer o känner hela tiden varför det känns så hårt….något jag aldrig känt tidigare, det är fantastikst att denna 60 åriga kropp kan reparera sej på alla sätt. Tänk mina muskler måste verkligen fått en chock av att börja arbeta efter att ha legat på latsidan i 57 år!!!! 

Säger än en gång Bättre Sent Än Aldrig !!!!!!!

Jag är absolut ingen hälso o träningsfreak vilket ni som känner mej vet mer än väl….Men att få möljigheten till denna SJÄLVHJÄLP och att kunna reparera sin sjuka o onda kropp till en fullt fungerande o välmående kropp istället det kan man knappt tro kan vara möjligt.

Tack vare Meterfilms Produktion Crille/Ebba/Lotta/Helene o alla inblandade som grillade mej/oss på Castingen i mars 2010 och som gav mej denna sista chansen i livet…Jag lovade ER där o då att aldrig svika ER om jag fick chansen och det kommer jag aldrig att göra. Jag är så stolt över mej själv och vet att NI är lika stolta över oss som lyckas i dessa program. Det skall verkligen vara en sista chans som vi MÅSTE förvalta på rätt sätt.

Sedan att man fått glädjen att känna Tanja Älsklingen (som jag kanske inte älskade så mycket de första veckorna på slottet ha ha ha) och underbare Mårten och Jessica som var Programledare…….inte att förglömma!!!

Hoppas verkligen Programmen kommer utvärderas och att Vi alla får möjligheten komma tillbaka på en Reunion på Slottet………med eller utan TV…….Vi är verkligen de äkta STJÄRNORNA PÅ SLOTTET…kom inte och säg något annat!!!!!!!

 

Benen o röven värker så jag tror jag blir tokig…blir att ta en promenad ut till köket och vända hi hi hi o kanske provstarta dammsugaren lite i allfall, det mår jag säkert bättre utav!!!!

Enda promenaden idag har ju varit från sängen uppe ner till soffan här……Nä nu jävlar är jag snart på G………Det börjar spritta i benen!!!! Tjohooooo!!! 

Lämna en kommentar